lørdag den 6. marts 2010

Lopper

Jeg har fået en udfordring af Fru Ekelund, fordi hun synes, jeg er en sej loppeshopper! Jeg skal vise 5 af de bedste loppefund fra mit hjem. Det var faktisk lidt svært at vælge nogle ud, for en stor del af vores hjem er genbrug, lopper, arvegods og auktionskøb - kort sagt brugte ting. Ganske få af de mennesker, der kommer i mit hjem, synes det er noget gammelt skrammel, vi omgiver os med. De fleste andre synes som jeg selv, at det giver en vis charme og personlighed til et hjem, at man blander nye og brugte ting... Her kommer et udpluk:

Et skønt papirklip i flotte farver. Købt for 25 kr. i sommerferien sidste år. Var det på Bornholm eller i Nakskov? Kan ikke huske det...

En dejlig kaffedåse fra Frikøb. 10 kr. Nu huser den mine kaffe-pads til Senseo'en. (Senseo'en er i øvrigt også et loppefund gjort af min mor. Ubrugt - 15 kr.)

Fin lampe som sikkert var tænkt til natbordet. Jeg har to ens. Fik dem begge for 40 kr. på et lokalt loppemarked.

Ham her kunne jeg ikke stå for. Han er nok taget med hjem fra en rejse til det fjerne udland. Fandt ham i en genbrugsbutik bag Storcenter Nord i Århus. Der er gode fund at gøre, hvis du kommer i nærheden. Har fundet mange ting der!

En gammel, ramponeret ramme til 5 kr. Min mor kunne ikke forstå, hvad jeg ville med den... Den er købt på loppemarkedet på Ingerslevs Boulevard i Århus. Der er marked hver anden lørdag hele sommeren. Det skulle du prøve!
Tog rammen med til glarmesteren og fik ham til at lave et glas, der passede. Da Silas var 4 lavede han det flotte maleri med vandfarve:-)

Vores køkken er et kapitel for sig. Det er et stort sammensurium af gamle skåle, forskellige glas, Mummi-kopper, smukke fade og alt muligt andet. Her blot ét af mine skålesæt fundet på loppemarked i Forum for flere år siden.

En stol som nedenunder er stemplet "29. mar. 1967". Kan ikke huske hvor jeg har fundet den, men den var så billig, at jeg godt turde male den lilla:-)

Hmmm.... Ligesom Fru Ekelund kunne jeg altså ikke tælle til 5... Til gengæld kan I måske bruge nogle af loppeadresserne til at gøre jeres egne fund.
Jeg giver legen videre til
Vibeke fra Erteblomsten
Karen Marie
Hvis I har lyst til at være med, skal I vise de 5 bedste loppefund i jeres hjem og give stafetten videre til 2 andre bloggere.

Fleamarket finds from all over Denmark. Favourites from our home.

1 kommentar:

  1. Hej, skålene med striber og prikker... kan du sige hvem/hvor de er lavet? de fede (:

    SvarSlet