lørdag den 15. maj 2010

Garn-graffitti!

Sidste værk for i dag


Mit eget - overfor Magasin


11 kommentarer:

  1. Jeg har set sådan noget rundt omkring i Århus.
    Det ser ret fedt ud, men hvad ligger til grund for det?

    SvarSlet
  2. Ja, jeg ved da godt, hvor JEG ville sætte mig, hvis jeg skulle sidde på den bænk!

    SvarSlet
  3. Yes, yes, yes... hvor er det godt!
    God weekend Stine:)

    SvarSlet
  4. Hei Puk...

    iihh altså, hvor er jeg vild med street art, det er så fed, på den aller fedeste måde....Det er sand kunst, der er ukommercielt, morsomt, smukt og som giver lige DET når man haster forbi....Jeg tror snart, at jeg må prøve det, for hvem ved, måske bliver det en oplevelse....Men som bekendt, bliver jeg nok nød til at køre til Randers, for i den lokale landsby, vil folk nok bare ryste på hovedet, og synes det er synd for mine svigerforældre....

    God weekend..

    Kh Janet

    SvarSlet
  5. Jeg synes om ideen og er lidt ydmyg jeg ville gerne turde. Ja jeg er faktisk helt vild med det. En ny trend? Du forstår at gøre det med respekt på en eller anden måde. Følger spændt med.

    SvarSlet
  6. Bella: Hmm... Det kunne godt blive en længere smøre, men jeg skal prøve at gøre det kort. Som jeg ser det, er street art jo til for at få folk til at stoppe op, kigge en ekstra gang, forundres, forarges, blive tænksomme eller få en oplevelse. Kunst på gaden er foranderligt og uden censur. Kunstnerne, som også er gadens brugere og byens beboere, præger den by, de færdes i og inspirerer andre med deres kunst. Og så er der jo mange forskellige slags; graffitti, stencils, tags, stickers, perleplader og garn-street art for blot at nævne noget af det, jeg bedst selv kender.

    Grunden til at jeg laver garn-graffitti er blandt andet, at jeg håber på, at andre mennesker ser det og undrer sig eller trækker på smilebåndet. Jeg kalder også garn-graffitti for "Friendly Graffitti", fordi det er hyggeligt at lave, og det koster ikke mange tusinde kroner at fjerne (som spraymaling på husfacader). Jeg opfatter det ikke som hærværk, men kunst, men det er der jo mange meninger om... her fik du bare min:)

    SvarSlet
  7. LisBethLys: Ja, det var det, der var idéen:) Nu har det bare regnet så meget, men den tørrer vel igen...

    Stine: Tak, søde Stine. Jeg vil lave mere!

    Janet: Du siger det så rigtigt! Og jeg synes da selv du skal i gang - det gør godt:)

    Elsemarie: Tak for dine søde ord - at jeg gør det med respekt, havde jeg ikke selv tænkt... Jeg synes ikke man kan sige, det er en ny trend. Jeg ved, at garn-graffitti har eksisteret i England i i hvert fald 5-7 år. Lige nu er vi nok bare nogle bloggere, der gerne vil lave lidt gang i gaden med noget hækling - og det gør vi så!

    RikkeW: Tusind tak!

    SvarSlet
  8. kunne godt være at der var noget specielt bag jer der hækle jer igennem byen ;)

    SvarSlet
  9. Jeg vil glæde mig til min tur rundt i århus by i morgen. Måske jeg skulle Amme Otto på netop denne bænk:)
    God søndag - Karen

    SvarSlet
  10. EJ hvor er det altså bare flot med det street art!
    Bliver snart nødt til at prøve det !
    Så Stine`s fantastiske værk ved Rema 1000, Miris fine lygtepæl og nu dig med fint æble og "ryglæn" hvor er i super!
    Kunne være sjovt hvis mange blogger gik i gang med "street art Danmark"

    SvarSlet