tirsdag den 15. marts 2011

Ny hæklebog på gaden! (og en af mine opskrifter er med i den)

Se lige her! Den fineste lille hæklebog med 11 skønne opskrifter på tøj og ting til baby. Det er Sidsel Sangild, der har lavet alle opskrifterne (på nær én, som jeg har lavet!) og udgiver bogen.
Der er virkelig mange søde modeller. Jeg selv er helt vild med den grønne vest, som er vist på billedet.
Men altså, jeg er selvfølgelig allermest glad for og stolt over at bladre hen på s. 29 i hæftet, hvor opskriften på en lille hæklet hund gemmer sig. Den har jeg jo lavet! Hvor er det en fed fornemmelse at se sit navn på tryk og så sammen med et kært lille dyr, man selv har frembragt. Nu håber jeg bare, at opskriften kan forstås. Det er jo første gang, jeg har lavet en opskrift til andre end mig selv.

En samling hunde hæklet efter min opskrift. Den store i midten er med i bogen. Den er hæklet i tykt bomuldsgarn, så den egner sig til små hænder. Hunden til venstre var den oprindelige hund. Et af mine første amigurumi-dyr, hvor jeg selv skrev opskriften. Hunden til højre har Sidsel hæklet til mig. Den er bare sød, og jeg klapper i mine små hænder over, hvor forskelligt et udtryk hundene kan få alt efter, hvem der hækler dem, hvordan ansigtet broderes, og hvilken slags garn, man vælger.

Sidsel er så sej, at hun lige smider to hæfter på gaden på én gang. Det andet hæfte med hæklede gaver er også et kig værd. Mange flotte projekter og gaveidéer, som du kan hækle til dig selv eller andre.
Nu tænker du sikkert: Hvor kan man så få fat i dem?
Følg linket her og find en liste over alle de garnbutikker, der sælger hæfterne til ca. 100 kr. stykket.
Så er spørgsmålet bare, hvordan det skal fejres, at jeg har udgivet min første hækleopskrift?

10 kommentarer:

  1. Sikke da en sød hund, Puk :)
    Bogen ser ret lækker ud, det hører vist hjemme her på hylden!

    Kh og tillykke med udgivelsen

    SvarSlet
  2. Kan godt forstå du er glad og stolt, tillykke med det :)

    SvarSlet
  3. Hold da op Puk hvor er du god!!
    Tillykke:)
    Det ser ud til at være nogle rigtig fine hæfter Sidsel har lavet, dem må jeg have fat i:)))

    stine

    SvarSlet
  4. Sejt! Nu MÅ jeg lære at hækle!

    SvarSlet
  5. Sådan! Tillykke med udgivelsen...det er virkelig en sød hund

    SvarSlet
  6. Hvor sejt...hæfterne ser fede ud...de må da vist erhverves inden alt for længe!

    SvarSlet
  7. Hvor er det sejt Puk. Jeg kan godt forså at du er stolt med stolt på.

    SvarSlet
  8. Det skal da fejres med at hækle noget til dig selv for en gangs skyld :-)
    Tusind tak for dine søde ord - og alle jer andres :-)
    Sidsel

    SvarSlet
  9. Det er da SÅ sejt - tillykke med det.

    Den er iøvrigt rigtig sød den hund.

    SvarSlet