onsdag den 20. juli 2011

LEGO rules!













Efter at have læst dette indlæg om LEGO hos Fabechs Fabrik, fik jeg lyst til at vise, hvordan mine drenge leger med LEGO. Det er jo det nye LEGO (blandet med en smule gammelt, som vi har købt på loppemarked for flere år siden), og der er mange specielle ting, som er lavet til et bestemt sæt af LEGO, men jeg vil lige vise, at det altså sagtens kan sættes sammen på nye måder og bruges i andre sammenhænge.


Her har Silas (9) og Sylvester (6) lavet en base (det kalder de det altså), hvor der er:


1. Harry, Hermione og Ron med hver deres tryllestav
2. En fyr med hjelm, der styrer madudleveringen på basen
3. En DJ med mikrofonhår og skævt smil
4. Et kæmpestort kontrolpanel, hvor man kan styre efter kort mm.
5. En bar, hvor man kan sende besked (brevene) om, hvad man gerne vil bestille.


Jeg er så glad for, at mine drenge leger med LEGO (og spiller fodbold), for der går godt nok også mange timer med computerspil. Så er det godt med det der old school-legetøj, som stadig dur!


My boys enjoy playing with LEGO. Here's a base (that's what they call it), they built together. Karen from Fabechs Fabrik showed some retro LEGO the other day. I'm very happy to see my boys playing with LEGO and playing soccer in our garden. There are so many computer games to compete with.


Og så en personlig hilsen til dig, Karen. Hvad sker der for mig, at jeg ikke har læst din blog fast? Jeg kan se, at vi har ret mange ting til fælles. Må følge med i fremtiden:)

2 kommentarer:

  1. Heja for kreativiteten...
    Min dreng er også så småt begyndt at bygge med små legoklodser...det er fantatisk hvad man kan få ud af sådan pose med lego...;)

    SvarSlet
  2. Øhh... Fyren med hjelmen, hvis du ikke har fået det fortalt, er en rebel fra de gamle Star Wars film. Med drenge i den alder vil de sikker finde det sjovt at vide, nu hvor Clone Wars er så hipt. ;)

    SvarSlet