fredag den 22. juni 2012

Der stod vi så bag døren...

En lille hårsløjfe til min kollega
En hyggelig afslutning på ugen: Min gode kollega, Lotte, har fødselsdag i dag. Jeg fik lokket hele 6. klasse, som vi har sammen, til at gemme sig bag en dør og være musestille (hvilket er svært for en sådan en flok fredagskulrede unger). Lotte gik lige forbi døren og ovenpå, hvor 6. klasses lokale er. Der stod vi så bag døren nedenunder, forventningsfulde og med bankende hjerter. Der gik en rum tid (i hvilken hun ledte efter os og ringede til min mobil), før hun endelig gik nedenunder igen for at prøve at finde os.


Så slog vi døren op, og et kor af glade og klare stemmer sang: "I dag er det Lottes fødselsdag!" Hvor blev hun glad, og hvor er det dejligt at være omgivet af børn, der gider lave hemmeligheder og hyggelige ting.


God weekend!


A colleague of mine celebrated her birthday today. Me and the class we both teach surprised her by hiding in the gym and while she was looking for the class, we tried to be completely silent (rather difficult with 22 youngsters jumping up and down). Finally, she came down the stairs, we opened the door and sang "Happy birthday to you!" How nice to know these sweet children and to have good colleagues.


Have a nice weekend!

1 kommentar: