søndag den 3. februar 2013

Findes der regler for snail mail?


At dømme efter alle de søde og interesserede kommentarer jeg fik forleden, da jeg skrev om snail mail og at have pennevenner, er det et emne, der interesserer flere af jer, der læser med. 

Flere har spurgt om, hvordan man får pennevenner. Jeg har svaret så godt jeg kunne. Jeg er jo ikke selv ekspert på området. Hvis det er lykkedes for nogle af jer, må I endelig skrive og fortælle, hvordan I fandt dem!

Judging by all those sweet and sincere comments the other day when I posted some words about penpals and some pictures of snail mail, it's a subject of interest for many of my readers.

Several of you asked how to get a penpal. I tried to answer, but I'm no expert. If any of you succeeded in finding a penpal please tell me how! I would love to hear about it.

Jeg har en regel, når jeg skriver breve:
Aldrig kedelige kuverter! Posten skal også have en oplevelse, når han eller hun skal dele posten ud. Her har jeg pakket brevet og de andre småting ind i et fint stykke papir og en cellofanpose. Kuverten er dekoreret med et simpelt cirkel-stempel, nogle klistermærker og en taleboble.

I have a rule, when I write letters:
Never send a dull envelope! The postman needs a bit of entertainment too. I wrapped the letter and the small things to go with the letter in a nice piece of wrapping paper and a cellophane bag. The envelope is decorated with a simple round stamp, some stickers and a speech bubble.

7 kommentarer:

  1. Først: tusind tak for vingummi i dag på messen. Det var bedste oplevelse på dagen i følge min mindste søn;0)
    Med hensyn til snailmail, så elsker jeg både at give og få breve/ pakker med den gode gamle post. Det sker desværre alt for sjældent at jeg får det gjort.
    Der er mulighed forr noget mere kærlighed via den gammeldaws metode.

    Tak for et inspirerede møde i Rødovre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak for vingummi:) Det var da godt, at der var lidt, der var spændende for sådan en lille størrelse... alt det garn kan ikke have være så sjovt, tænker jeg.

      Det var hyggeligt at møde dig. Jeg kigger forbi på din blog:)

      Slet
  2. Sikke nogle søde kuverter :)
    Det må da bringe det størtste smil frem på modtager (og postbud) allerede inden brevet åbnes :)

    Der er altså bare ikke noget bedre end personlige breve....

    SvarSlet
  3. Da jeg var lille fik jeg pennevenner på alle mulige og umulige måder. Engang var jeg på lejrkoloni på læsø. Vi sov på en skole og på en af tavlerne skrev jeg en pennevens-efterlysning med min adresse. Og der var bid :-)

    Mon ikke det kan oversættes til voksen-målestok også? Bare en tanke...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det er da sikkert en mulighed at hænge et opslag op, men hvor? I den lokale brugs?

      Slet
  4. Hej Puk.. Hvor køber du dine runde klistermærker, for jeg kan ikke finde dem, hverken på nettet eller i butikkerne? :)

    SvarSlet